Liberg Marketing en Innovatie
  • home
  • wie is ewoud
  • eerder werk
  • publicaties
  • contact
  • Zoek
  • Menu Menu
Hoger rendement

Klantbehoud leidt tot een hoger rendement. Hoe langer de klantrelatie, des te lager zijn de gemiddelde acquisitiekosten. Maar naast deze zijn er nog meer oorzaken waarom klantbehoud leidt tot een hoger rendement.

in diverse onderzoeken is aangetoond dat…

    • De totale kosten voor het onderhouden van de klantrelaties dalen
    • Loyale klanten zijn minder prijsbewust
    • Loyale klanten kopen méér
    • Loyale klanten bevelen u aan en maken dus gratis reclame
    • Loyale klanten kosten minder geld omdat ze wegwijs zijn binnen uw bedrijf
    • Medewerkers krijgen meer voldoening in hun werk
    • Medewerkers worden productiever en bevorderen nog betere klantrelaties
    • Uw markt wordt minder aantrekkelijk voor nieuwe toetreders

waar zit bij jou de winst?

Elke organisatie laat ergens rendement liggen. Vaak de moeite waard om dat te onderzoeken. Veel verloren rendement is hard te maken, sommige zijn arbitrair. Het is in ieder geval een goed idee om vooraf op onderdelen inzicht te krijgen waar rendementsstijging te verwachten is. Dan kan je met een goed onderbouwd plan een traject inzetten voor het effectiever maken van jouw producten en diensten. Uiteindelijk is dat nodig om de rendementsstijging daadwerkelijk te realiseren.

de eerste stap

Wil je weten op welke onderdelen je het rendement van jouw organisatie kunt verbeteren? Wil je ook een goed onderbouwd inzicht van de te verwachten omvang? Neem dan de eerste stap door contact met me op te nemen voor een oriënterend en verhelderend gesprek.

de eerste stap

anderen over

“Getting customers to stay with a company (retention), buy more (related sales), and tell others (referrals) are crucial behaviors that, as Sasser simply puts it, lead to long-term profitability and growth for the company.”

Professor W. Earl Sasser
(Harvard Business School – USA)

Earl Sasser is professor aan de Harvard Business School en is sinds 1969 lid van de faculteit. Hij studeerde wiskunde aan de Duke University en haalde daar zijn Bachelor in 1965. Daarna zijn MBA aan de University of North Carolina in 1967 en zijn Ph.D. in de Economie aan de Duke University in 1969.

Conceptdenken

Combineer inzichten van klanten, de markt en de eigen organisatie in effectievere producten en diensten.

Gedreven

Weet via inhoud en vorm energie over te brengen op de mensen met wie je werkt.

VorigeVolgende

Analytisch

Haal relevante inzichten snel boven tafel en maak goed leesbare documenten voor ‘de business’ en ‘de financials’.

Verbinden

Creëer verbinding tussen collega’s waardoor werken makkelijker en leuker wordt.

stap 1

Sta je voor een mooie uitdaging of wil je gewoon even wat weten?

Waarom Ewoud

  conceptdenker
  analytisch
  gedreven
  verbinder

Waarmee hij helpt

  klanten blijven klant
  sneller nieuwe klanten
  minder moeite, meer omzet
  hoger rendement

sitemap

home
wie is ewoud
eerder werk
publicaties
contact
vacatures
masterclass hotspots
workshop kickstart

MKB?

Spreekt het aan wat je leest? Zoek je geen interim, maar wil je concrete programma's draaien voor klantbehoud en gezonde groei? Bekijk dan mijn compacte kop-staart-diensten...
... of geef je bedrijf een kickstart.

Sneller nieuwe klantenKlanten blijven klant
Scroll naar bovenzijde

Mijn website gebruikt cookies. Hiermee krijg ik anoniem inzicht in het gebruik. Klik hier voor meer info.

accepteren en doorgaan

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

privacybeleid
Accept settingsHide notification only